Historie, Missie, Visie en Kernwaarden

Historie, Missie, Visie en Kernwaarden
Waar we voor staan!

Historie Opstap

Opstap is, opgericht in 1997 door het SFS (Sociaal Fonds Schilders), in samenwerking met de werkgeversorganisatie FOSAG (huidige OnderhoudNL), de vakbonden FNV en CNV) en de FSN (overkoepelende organisatie van de schildervakscholen). De uitdrukkelijke wens was om de uitzendkrachten op een sociale manier te bemiddelen, aandacht te hebben voor scholing en mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt (o.a. Wajong).

Voor de uitvoering van de uitzendwerkzaamheden is Opstap een joint venture aangegaan met Start Bouw, onderdeel van Start Uitzendbureau, destijds gevestigd bij de regionale Arbeidsbureaus . In 2003 nam USG Start Uitzendbureau over, echter zonder Start Bouw. Doordat deze stopte met haar activiteiten in de Bouw en Opstap alleen verder zou gaan, nam Klaas Bakker (huidige eigenaar) de activiteiten van zowel Start Bouw áls Opstap over.

Missie Opstap

Goede en VCA gecertificeerde vakmensen aanbieden aan gewaardeerde partners binnen de bouw-, wegenbouw-, schilder- en afbouwbranche, dat is wat ons drijft. Met oog voor persoonlijke aandacht en met de juiste verhouding tussen zakelijke en sociaal maatschappelijke aspecten. Hierdoor krijgen ook kandidaten met een afstand tot de arbeidsmarkt een serieuze kans. Dit alles met een goede balans tussen de belangen van zowel de opdrachtgevers als werknemers.

Visie Opstap

Onze visie is dat betrouwbaarheid, oprechtheid, transparantie en veel persoonlijke aandacht bijdragen aan langdurige relaties tussen vakkundig personeel en opdrachtgevers in de Bouwnijverheid. Daarbij spelen wij continu in op de veranderingen op de arbeidsmarkt met innovatieve oplossingen binnen onze dienstverlening. De kwaliteit van de werknemers, nu en in de toekomst, staat hierbij voorop.

Kernwaarden

Betrouwbaar En Transparant
Het zit in de cultuur van Opstap, in onze genen. Als je zelf het tegenovergestelde ervaart, dan ergert je dat. Waarom zouden jouw relaties daar dan wel genoegen mee nemen?

Het Werken Met Kwalitatieve En Integere Vaklieden
Er wordt een gedegen intakegesprek gevoerd om tot een juiste profielschets te komen. Onze vaklieden zijn ons kapitaal. Door intensieve begeleiding, opleiding en/of bijscholing houden wij de kwaliteit op een hoog niveau.

Persoonlijke Aandacht Voor Werknemer En Opdrachtgever
Onze adviseurs zijn het liefst buiten aan het werk, bij de opdrachtgevers en medewerkers. Een intake of voortgangsgesprek vindt bij voorkeur plaats bij de kandidaat of medewerker thuis.

Samenwerken In Een Partnership Als Verlengstuk Van De Onderneming
Onze dienstverlening stopt niet als de formele bemiddeling is afgerond. Ook bij vragen omtrent ingewikkelde regelgeving en personeelsvraagstukken kan de klant op ons rekenen. De adviseurs zijn altijd bereid om mee te denken, te adviseren en oplossingen aan te dragen.

Eerlijke Beloning, Juiste Rechten En Tarieven.
De oorspronkelijke afspraken, om werknemers conform cao te betalen, is niet vanzelfsprekend. Opstap houdt principieel vast aan deze voorwaarden en waarborgt daarmee een eerlijke beloning, juiste rechten en een eerlijk inleentarief.

Deskundigheid Gecombineerd Met Enthousiasme En Passie
De adviseurs zijn geruime tijd bij Opstap werkzaam en beschikken hierdoor over veel kennis en expertise. Zij vinden het elke dag weer een mooie uitdaging om de werknemers en opdrachtgevers optimale dienstverlening te bieden. Hier heeft men immers recht op!

Sociale En Maatschappelijke Betrokkenheid
Opstap bemiddelt niet alleen gekwalificeerde of aankomende vakmensen, maar maakt zich ook sterk voor het werven, opleiden en plaatsen van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Ruim 20% van ons vaste personeel maakte ooit deel uit van deze doelgroep!

Nauwe Samenwerking Met Branchegenoten
De adviseurs van Opstap zijn landelijk actief en werken nauw amen met diverse marktpartijen, zoals de vakopleidingsbedrijven, werknemers- en werkgeversverenigingen, gemeentes, uitvoeringsinstanties, provincies en vluchtelingenorganisaties.